דיקור סיני לאסטמה

דיקור סיני כטיפול לאסטמה
אסטמה במקורה היא מהמילה היוונית "נשימה כבדה". בעברית אסטמה נקראת "קצרת".
אסטמה הינה מחלה כרונית של הריאות אשר קנה הנשימה נחסמים עקב ריר צמיגי המופרש מדפנות קנה הנשימה וריר זה חוסם את קנה הנשימה ומקשה על הוצאת אויר מהריאות.
מאפייני האסטמה
קוצר נשימה ,צפצופים בנשימה, שיעול עם ליחה, סיבולת לב ריאה נמוכה, מועקה וכאב בחזה.
אסטמה היא אחת המחלות הכרוניות השכיחות ביותר בעולם והיא פוגעת  בכ- 300 מיליון בני אדם ברחבי העולם. בשנים האחרונות, מספר הילדים הקטנים הסובלים ממחלת האסטמה גדל.
הסיבות למחלת האסטמה מבחינה מערבית - קונבנציונלית:
·       תורשה –גנטיקה, אם לאחד ההורים יש אסטמה אזי הסיכוי שגם ילדיו יחלו באסטמה הוא גבוה.
·       זיהום אויר – אנשים שגרים בקרבת מקום למפעל תעשייה או בסמיכות לכבישים ראשיים הם בעלי סיכון גבוה יותר לפתח אסטמה בשלב כלשהו של החיים.
·       אלרגיות – לקרדית האבק, אלרגיות לחתולים וכלבים.
·       עישון, כולל גם עישון פאסיבי.
הטיפול לאסטמה מבחינה מערבית קונבנציונלית:
נטילת תרופות אשר מרחיבות את הסימפונות (דרכי הנשימה) וזאת באמצעות הרפיה של השריר שנמצא סביב הסימפונות. תרופות אלו נטלות באמצעות משאף שמכיל ונטולין.  בנוסף, חולי האסטמה מקבלים תרופות סטרואידיות שתפקידם לדכא את מערכת החיסון וע"י כך להפחית את הדלקת שמתפתחת סביב קנה הנשימה.
הטיפול הקונבנציונלי לא מרפא את מחלת האסטמה אך מקל על הסימפטומים של המחלה.
הגורמים למחלת האסטמה – מבחינת הרפואה הסינית:
1.     חולשה של הריאות: תפקיד הריאות הוא להכניס ולהוציא אויר. חולשה של הריאות יכולה לגרום למחלת האסטמה.
2.     חולשה של הכליות: התפקיד של הכליות הוא לתפוס את האוויר שהריאות מכניסות לגוף ולהכניס אותו פנימה. חולשה של כליות תגרום לכך שהנשימה תהיה שטחית ולמטופל יהיה קושי לקחת נשימה עמוקה. אזי, המטופל ירגיש שהאוויר נכנס לו עד הגרון והוא לא מצליח לקחת נשימה עמוקה.
3.     היצרות של שריר הסרעפת: לסרעפת ישנו חלק חשוב מאוד בתהליך הנשימה. היא עוזרת לריאות להכניס אויר לגוף. לעיתים שריר הסרעפת מכווץ. ניתן לראות זאת ע"י כך שהצלעות מורמות כלפי מעלה, וחשוב מאוד לשחרר את שריר הסרעפת על מנת שהן יוכלו לסייע לריאות להכניס אוויר.
4.     טחול – חולשה של הטחול גורמת לעיכול לא טוב של המזון והדבר גורם ליצור ליחה. הליחה חוסמת את  הריאות ולא מאפשרת להן להוציא אויר.חולשה של הטחול קשורה על פי רוב למזון שהמטופל צורך וכפי הנראה לא מעכל אותו טוב, דבר שגורם ליצירת ליחה.
5.     מזון – ישנם מזונות שמעודדים יצור ליחה שחוסמת את הריאות ולא נותנת לאוויר לצאת. דוגמאות למזונות כאלה הם: במבה, בוטנים, מוצרי חלב, מאכלים שמטוגנים בשמן עמוק  (כגון: שניצל, צ'יפס), מוצרים העשויים בקמח לבן, מאכלים שעתירים בסוכר לבן (עוגות, עוגיות, ממתקים) ,מאכלים שמכילים מרגרינה או שומן צמחי מוקשה (כגון: בורקסים, מלאווח, ג'חנון). כל המזונות הללו מעודדים יצור ליחה.
6.   מתח נפשי (סטרס) או אבל ממושך – כאשר אנו בסטרס או מתאבלים על משהו, ההליכה או הישיבה שלנו שפופה והדבר חונק את הריאות ולא מאפשר לריאות להתרחב ולקחת נשימה עמוקה. רגשות אלו לאורך זמן עלולים לגרום לאסטמה.
לחלק מאנשים הסובלים מאסטמה יהיו ציפורניים בצורה של כפית והם יעדיפו מאכלים חריפים.

הרפואה הסינית –הדיקור הסיני מציע טיפול שמרפא את מחלת האסטמה!
לדיקור סיני יש השפעה מיידית וחזקה על האסטמה וכבר בטיפולים הראשונים המטופל מרגיש הקלה בנשימה.
הדיקור הסיני מחזק את תפקוד הריאות, מרחיב את הסימפונות. שכן, הדיקור הסיני מטפל באיבר הפגוע.
הדיקור הסיני מומלץ לכל מי שסובל ממחלת האסטמה ונמאס לו להיות תלוי בתרופות.
רוצים לטפל ולרפא את מחלת האסטמה באמצעות דיקור סיני?

התקשרו עוד היום
לאסף כהן, מומחה לרפואה סינית,   L.AC
נייד 050-6781744
וקבעו תור עוד היום