דיקור סיני לכאבי בטן

כאבי בטן
כאבי בטן הינם תופעה שכיחה לרבים מאתנו. ישנם מס' סוגים של כאבי בטן:
יש כאב בטן שנובע מקלקול קיבה. כאב בטן זה נובע מאכילה של מזון מזוהם או משתיה של מים מזוהמים או מאי שמירה על היגיינה, כגון: שטיפת ידיים. כאב מסוג זה ילווה בהקאות ובשלשולים. כאבים מסוג זה על פי רוב חולפים תוך מספר ימים. בכאבים מסוג זה לא מטפלים בקליניקה.
חשוב לזכור, שהסיבה לכאב הבטן מסוג זה הם בעקבות הזיהום של המזון ובעקבות השלשולים וההקאות. במקרים אלו,  קיימת סכנה של התייבשות. זאת, משום שהגוף מאבד נוזלים ומלחים ולכן, במקרה שכזה מומלץ לפנות לרופא.
· סוג אחר של כאב בטן שגם בו לא מטפלים בקליניקה הוא כאב בטן שמתחיל בבת אחת. מדובר על כאב חד ודוקר שגורם לקשיות של הבטן, עד כדי שהמטופל "קופץ" מכל מגע בבטנו, כאב בטן מסוג זה מחייב בירור בבית חולים.
· כאב בטן שמלווה בשלשול דמי או בהפרשות של מוגלה או ריר, גם הוא לא מטופל בקליניקה שלי ומחייב  בירור אצל רופא ובדיקות מעבדה.

כאב הבטן בו אני מטפל בקליניקה הוא כאב בטן כרוני שנמשך מעל חודש ימים.
ישנם איברים רבים שנמצאים בחלל הבטן וכל בעיה באחד מאיברים אלו יכול לגרום לכאבי בטן.
האיברים שנמצאים בבטן הם :
מעי דק, מעי גס, קיבה, כיס מרה, כבד, לבלב, שלפוחית השתן ,לנשים- ברחם וכליות. בעיה בכל אחד מאיברים אלו תגרום לכאבי בטן, ולעיתים בעיה באיברים אלו יכולה לגרום גם לכאבי גב. לכן, לפני שניגשים לטפל - חשוב לבצע אבחנה מבדלת:
כאב בבטן עליונה במרכז:
כאבי בטן מסוג זה יכולים להצביע על בעיות קיבה-  כיב קיבה (אולקוס) ,צרבות, פצע בדופן הקיבה.
בכאב מסוג זה, כל פעם שהקיבה ריקה ואין מזון שסותר את חומציות הקיבה -הכאבים מתגברים. וכך, גם כל פעם לאחר אכילת מאכלים חומציים כגון: עגבניות, מזונות חריפים, מאכלים שמכילים חומץ, קטשופ, קפה ואלכוהול.
כאבי בטן מסוג זה יוחמרו אצל המטופלים מיד לאחר אכילה של ארוחה גדולה וכבדה.
בנוסף, מטופלים עם בעיות קיבה נוטים לסבול מכאב בצוואר ובעיקר בעורף.
הטיפול הסיני המומלץ לכאב בבטן עליונה: שינוי תזונתי. יש להימנע ממאכלים חומציים וחריפים, לאכול ירקות מבושלים או מאודים, להפחית אכילת מוצרי מזון המכילים סוכר לבן, שכן גם הסוכר הופך לחומצי בתהליך הפירוק בקיבה.
כמו כן, מומלץ לאכול שקדים קלופים, מלפפון ירוק, סלרי ופפאיה. שכן, מאכלים אלו מפחיתים את רמת החומציות בקיבה.
בנוסף על כך, מומלץ לאכול הרבה ארוחות ביום וארוחות קטנות, להימנע מארוחות גדולות, לא לאכול אחרי השעה 20:00, לא לאכול ולשתות בו זמנית אלא לשתות 20 דקות לפני שאוכלים או שעתיים לאחר הארוחה ולהימנע מצומות.
כמו כן, כשקמים בבוקר חשוב לאכול ארוחת בוקר ומומלץ לעשות טיפולי דיקור סיני שמווסתים את רמת החומציות בקיבה ואת פעילות הקיבה ולעשות מסאז' לבטן שאותו אני מלמד בזמן קבלת הטיפולים בקליניקה שלי.

כאבי בטן בצד הימני העליון של הבטן
בדרך כלל כאבים מסוג זה עלולים ללמד על בעיות בכיס מרה,  כגון: אבנים או דלקות בכיס מרה. הכאבים מופעים לאחר ארוחות ובדרך כלל מתלווים אליהם גם בחילות.
גורמי הסיכון  להיווצרות אבנים בכיס מרה:
השמנת יתר וגנטיקה. עבור נשים - לידות מרובות.
ההמלצות של הרפואה הסינית לסובלים מאבנים או דלקות בכיס מרה הם:
·   להימנע לחלוטין ממאכלים שומניים ומטוגנים, מג'אנק פוד כמו: שניצל, צ'יפס המבורגר וכו'.
·   להימנע ממאכלים המכילים מרגרינה (שומן צמחי מוקשה) כגון: בורקסים, מלאווח  ג'חנון, רוגלך וכו'. 
·   לשתות כל בוקר על קיבה ריקה: 2 כפות שמן זית + 2\1 לימון סחוט ולהרבות באכילה של מאכלים ירוקים: פטרוזיליה, סלרי, כוסברה, ברוקולי, תרד, תפוחי עץ גרנד  וכו'.
·   לעשות טיפולים בדיקור סיני שמשקמות את הכיס מרה, לקחת פורמולה של צמחים סינים שממיסה את האבנים בכיס מרה או לשים עלוקה רפואית על אזור כיס המרה ועל ידי כך להמיס את האבנים.
כאבי בטן בצד השמאלי העליון
כאבים מסוג זה יכולים ללמד על בעיה בלבלב או בטחול. הסיבות העיקריות לכך הם: שתיה מרובה של אלכוהול, רמות גבוהות של שומנים וסוכרים בדם (סכרת).

ההמלצות לטיפול על פי הרפואה הסינית
כאשר יש בעיה בטחול ובלבלב יסבול המטופל מכאבי בטן, נפיחות בבטן, גזים, בעיקר אחרי האוכל בנוסף לאחר סיום הארוחה. המטופל יסבול מחולשה כללית ולעתים קרובות יהיה לו צורך במתוק והלשון של המטופל תהיה נפוחה.
הטיפול הסיני יהיה חיזוק הטחול והלבלב באמצעות דיקור סיני, נטילת פורמולה של צמחים סיניים והמלצה למטופל לאכול מאכלים כתומים, כגון: דלעת, גזר, בטטה, מנגו, משמשים וכו'.
כמו כן, יומלץ למטופל להפחית באכילת מאכלים עתירים בסוכר וכן, בקליניקה אני אבדוק את המטופל באמצאות בדיקה קינסולוגית וכך יובהר מהם המאכלים שכדאי למטופל להימנע מאכילתם.
כאבי בטן מגזים
אלו בדרך כלל כאבי בטן שמפושטים על כל הבטן ומלווים בתחושה של נפיחות.
גזים הינם בעיה נפוצה שניתנת לפתרון ע"י דיאטה מתאימה.
ההמלצות של הרפואה הסינית
להימנע מאכילה של קטניות, כרובית, ברוקולי וכרוב ניצנים.
לא לאכול ולדבר בו זמנית שכן הדבר גורם לבליעה של אויר ועל ידי כך מגדיל את כמות הגזים במערכת העיכול.
להימנע ממשקאות מוגזים, להימנע ממאכלים שעתירים בסוכר, שכן פרוק הסוכר מלווה בשחרור של גז.
בקליניקה שלי אני בודק באמצעות קינסולוגיה האם למטופל יש רגישות למזונות מסויימים, כמו: מוצרי חלב, קמח לבן, חמאת בוטנים וכו'. על פי זה אני מייעץ למטופל מאלו מאכלים רצוי להימנע מאכילתם על מנת לצמצם את כמות הגזים במערכת העיכול. ישנם מקרים בהם ניתן להמליץ למטופל על תוסף של אנזימי עיכול, כגון: זים קל או שמן אורגנו יסייע באם המטופל סובל מבעיה של תולעים במעי -תלוי באבחון.
כאבי בטן בבטן תחתונה
כאבים אלו יכולים לנבוע מדלקות בדרכי השתן.
כאבים אלו ילוו בצריבה בעת מתן שתן. בנוסף, למטופל יהיה צורך תמידי במתן שתן.
הטיפול הסיני יהיה לאכול מאכלים עשירים בוויטמין C, כגון: פירות הדר- אשכולית, תפוז, קלמנטינה וכו', חמוציות ללא סוכר, קיווי, להימנע לחלוטין מאכילת מאכלים המכילים סוכר ומשתיה ממותקת, לצרוך מאכלים משתנים על מנת לשתן את הדלקת מחוץ לגוף, לדוגמה: ניתן להרתיח במים 10 דקות שערות תירס או פטרוזיליה ואז לשתות את המים הללו ,ובנוסף לעשות טיפולי דיקור שמחזקים את שלפוחית השתן ואת מערכת החיסון של הגוף ועל ידי כך משפרים את תוצאות הטיפול.
כאב בטן באזור המותניים והגב התחתון שעלולים להקרין גם למפשעות
כאבים אלו יכולים להיגרם מאבנים בכליות. ניתן לטפל בכאבים אלו באמצעות דיקור סיני, עלוקה רפואית ופורמולות צמחים סינים שיכולים לסייע בפירוק של האבנים. במקרה של אבנים גדולות מידי יש צורך בהתערבות כירורגית ובהן לא מטפלים בקליניקה.
על פי רוב, אבנים אלו מופיעות עקב שתיה מועטה של המטופל או התאפקויות מרובות מלתת שתן.
כאבים בבטן התחתונה יכולים לנבוע גם מבעיות גניקולוגיות, כגון: בעיות בשחלה או ברחם, אנדרומטריוזיס וכו'. כאב בטן מסוג זה יופיע בזמן מחזור או ביוץ.


במקרים אלו ניתן לטפל באמצעות דיקור סיני. הדיקור הסיני יניע דם ברחם ויפתור את בעיות הכאב בבטן.


   בהצלחה ורפואה שלמה
                                                                                אסף כהן AC. 
                                                                          מומחה לרפואה סינית

לקביעת תור או קבלת יעוץ חייג 050-6781744
או צור קשר במייל: asafsin15@gmail.com